Press enter to see results or esc to cancel.

Co w praktyce daje monitor cen?

Wiele trudnych pytań

Nie da się ukryć, że dla sprzedawców monitor cen jest naprawdę bardzo znaczący. Monitor cen pomaga jak najbardziej optymalizować ceny. Chodzi o to, aby wykorzystać wszelkie okazje prowadzące do maksymalizacji marży czy też do zdobycia dużo większej ilości klientów. Bez wątpienia nasi klienci mieli dużo sytuacji, w których wynikało z analizy, że oferują produkty o wiele taniej od konkurencji i mogą ich ceny podnieść. Wiele także było takich przypadków, że obniżenie ceny o dwa grosze czy też nawet o jeden grosz pozwoliło na zdobycie pozycji cenowego lidera oraz tym samym pozwoliło to na przyciągnięcie większej ilości do sklepu osób kupujących. Z racji tego, że w internetowym handlu ceny oraz magazynowe stany ulegają zmianą w sposób dynamiczny, to takie okazje się pojawiają w zasadzie co chwilę. Bez cenowego monitoringu znalezienie właśnie takiej okazji staje się w zasadzie niemożliwe. Mając właśnie takie dane, to sprzedawca może także wdrożyć tak zwaną cenową automatykę, gdzie ceny się będą zmieniać zupełnie bez ich udziału, a w zasadzie w reakcji na to, co na rynku aktualnie się dzieje.

Jakie korzyści mają z tego producenci?

Producentom zaś monitorowanie cen pomaga obserwować, co w ich sieci sprzedaży się dzieje oraz pozwala na wychwytywanie odchyleń cenowych zbyt dużych. Te odchylenia zarówno mogą wynikać z polityki celowej niektórych sprzedawców, ale także wynikają z wprowadzenia do obrotu produktów z szarek importu czy też podróbek.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl